Експериментальні методи визначення наслідків проїзду лісової машини ґрунтовою поверхнею
Ключові слова:
щільність ґрунту; технологічна колія; пошкодження лісової дороги; прийнятні експлуатаційні режимиАнотація
Взаємодія колісного чи гусеничного рушія з ґрунтовою поверхнею руху породжує низку наслідків, головним виявом яких є пошкодження рослинності, утворення технологічної колії та теплові втрати потужності на еластичне деформування шин та під час проковзування. Багатофакторність таких процесів є у значній мірі утрудненим для дослідження теоретичними методами. Тому важливим є розроблення нових та удосконалення наявних експериментальних методів дослідження.
Метою даного дослідження є аналізування доступного обладнання, придатного для виконання експериментальних робіт пов’язаних із вказаним напрямком дослідження. Обґрунтовано методику визначення ерозійно-експлуатаційних пошкоджень лісової дороги. Систематизовано методи визначення об’єму ґрунту, знесеного внаслідок неоднократного проїзду лісової машини. Інтегральним ефектом виконуваних досліджень є формування вимог до експериментального полігону для проведення відповідних досліджень щодо прийнятних експлуатаційних режимів.
Посилання
Библюк Н., Библюк М. Екологічні аспекти гірської лісозаготівлі// Праці НТШ. Т. 2., 1998. – С. 586-600.
. Adams J. D., Visser Rien J. M., Prisley S. P. Modeling Steep Terrain Harvesting Risks Using Gis. Austro2003: High Tech Forest Operations for Mountainous Terrain. – Schlaegl, Austria. October 5-9, 2003. - 13 p.
Owende P. M. O., Luons J., Haarlaa R., Peltola A., Spinelli R., Molano J., Ward S. M. Operations protocol for Eco-efficient Wood Harvesting on Sensitive Sites. Project ECOWOOD. 2002. – 74 p.
. Bygden G., Wästerlund I., Eliasson L. Rutting and soil disturbance minimized by planning and using bogie tracks. 2nd Forest Engineering Conference. Proceedings. Techniques and Methods. - Växjö, Sweden. 12-15 May, 2003. – Р. 89-95.