ПРОЕКТУВАННЯ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОГО ВІЛЬНОВИХРОВОГО НАСОСА ТИПУ « TURO »
Ключові слова:
Вільновихровий насос.Анотація
Серед насосів гідродинамічного принципу дії особливе місце займають свободновіхревиє насоси (СВН). Їх поява зажадала внесення змін до класифікації динамічних насосів, включив СВН в окремо виділену групу насосів вихрового принципу дії.
Використання конструкції насоса свободновіхревого типа замість відцентрового при перекачуванні абразивних і корозійних включений дозволило значно збільшити ресурс роботи насоса, зменшити потребу в запасних частинах, понизити вартість технічного обслуговування і ремонту, не дивлячись на 15 – 20 % зменшення КПД в порівнянні з вживаними для цих цілей відцентровими насосами.
Структура потоку у відведенні має просторовий характер, перетворення енергії в нім є дуже складним процесом. Багато досліджень вказують на наявність в проточній частині СВН вихрової течії, параметри якої змінюються з часом. Проте, окрім проблем, пов'язаних з нестаціонарним вихровим рухом у вільній камері насоса, для СВН існують і проблеми, обумовлені нерівномірністю потоку в каналі корпусу, що відводить. Окружна нерівномірність розподілу швидкостей на вході у відведення СВН приводить до падіння натиску і ККД, що не дозволяє досягти заданих параметрів насоса навіть правильний спроектованій проточній частині. Особливо це характерно для насосів високої швидкохідності. Також необхідно відзначити, що зважаючи на конструктивні особливості насоса типа ‘‘turo” (РК знаходиться в розточуванні корпусу) в камері спостерігається радіальна нерівномірність потоку, викликана меридіанним перебігом рідини, що виходить з колеса. При цьому радіальна нерівномірність впливає на величину вихрових втрат в камері, і тим самим, знижує гідравлічний КПД насоса.
Посилання
УДК 621.65