ПРОЕКТУВАННЯ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОГО ВІЛЬНОВИХРОВОГО НАСОСА ТИПУ « TURO »

Автор(и)

  • И В Криштоп Сумской государственный университет, г. Сумы, Украина, Україна
  • А Г Гусак Сумской государственный университет, г. Сумы, Украина, Україна
  • В Ф Герман Сумской государственный университет, г. Сумы, Украина, Україна

Ключові слова:

Вільновихровий насос.

Анотація

Серед насосів гідродинамічного принципу дії особливе місце займають свободновіхревиє насоси (СВН). Їх поява зажадала внесення змін до класифікації динамічних насосів, включив СВН в окремо виділену групу насосів вихрового принципу дії.

Використання конструкції насоса свободновіхревого типа замість відцентрового при перекачуванні абразивних і корозійних включений дозволило значно збільшити ресурс роботи насоса, зменшити потребу в запасних частинах, понизити вартість технічного обслуговування і ремонту, не дивлячись на 15 – 20 % зменшення КПД в порівнянні з вживаними для цих цілей відцентровими насосами.

Структура потоку у відведенні має просторовий характер, перетворення енергії в нім є дуже складним процесом. Багато досліджень вказують на наявність в проточній частині СВН вихрової течії, параметри якої змінюються з часом. Проте, окрім проблем, пов'язаних з нестаціонарним вихровим рухом у вільній камері насоса, для СВН існують і проблеми, обумовлені нерівномірністю потоку в каналі корпусу, що відводить. Окружна нерівномірність розподілу швидкостей на вході у відведення СВН приводить до падіння натиску і ККД, що не дозволяє досягти заданих параметрів насоса навіть правильний спроектованій проточній частині. Особливо це характерно для насосів високої швидкохідності. Також необхідно відзначити, що зважаючи на конструктивні особливості насоса типа ‘‘turo” (РК знаходиться в розточуванні корпусу) в камері спостерігається радіальна нерівномірність потоку, викликана меридіанним перебігом рідини, що виходить з колеса. При цьому радіальна нерівномірність впливає на величину вихрових втрат в камері, і тим самим, знижує гідравлічний КПД насоса.

Біографії авторів

И В Криштоп, Сумской государственный университет, г. Сумы, Украина

асп.

А Г Гусак, Сумской государственный университет, г. Сумы, Украина

доц.

В Ф Герман, Сумской государственный университет, г. Сумы, Украина

доц.

Посилання

УДК 621.65

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-30

Як цитувати

Криштоп, И. В., Гусак, А. Г., & Герман, В. Ф. (2021). ПРОЕКТУВАННЯ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОГО ВІЛЬНОВИХРОВОГО НАСОСА ТИПУ « TURO ». Матеріали науково-технічної конференції «Гідроаеромеханіка в інженерній практиці», (20), 161–162. вилучено із https://confproc.pgm.kpi.ua/article/view/73790