ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕРЕХІДНИХ ПРОЦЕСІВ В ГІДРОСИСТЕМІ ЛІТАКА З НАСОСАМИ РЕГУЛЬОВАНОЇ ПРОДАЧІ
Ключові слова:
Гідросистема.Анотація
Світовою тенденцією в розвитку централізованих гідросистем (ГС) літаків транспортної категорії є широке використання насосів з регульованою подачею, які забезпечують постійний тиск в напірній магістралі ГС на різних режимах польоту літака. Накопичений досвід експлуатації вітчизняних літаків, які мають централізовані гідросистеми з насосами регульованої подачі, показує на можливість виникнення в перехідних режимах роботи ГС значних слабо згасаючих коливань тиску в напірній магістралі за насосом. Такі коливання тиску істотно підвищують навантаження на підшипники і елементи гойдаючого вузла насоса, значно зменшуючи його ресурс.
Особливо такі негативні явища властиві гідросистемам літаків Ту-134А і Як-42, в яких використовуються аксіально-поршневі насоси змінної подачі типа НП-34М і НП-72МВ відповідно. Виникнення в гідросистемах цих літаків таких типових експлуатаційних несправностей, як зменшення тиску на вході в насос або падіння тиску зарядки газової порожнини пневматичного акумулятора збільшує час і коливальність перехідних процесів в ГС літака під час зміни режиму його польоту.
Посилання
УДК 629.735.063